All good things... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marieke Leijnen - WaarBenJij.nu All good things... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marieke Leijnen - WaarBenJij.nu

All good things...

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

22 December 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

... come to an end. Dat geldt dus ook voor mijn tijd hier in DC, maar zover is het nog niet! Ga eerst vanaf maandag eerst een rondreis maken naar New York en andere steden, maar daarna kom ik toch echt weer terug naar Nederland.

Deze blog gaat vooral over afscheid nemen. Afscheid van mijn huis op Capitol Hill, afscheid van de vele mensen die ik hier heb leren kennen en afscheid van de stad DC in het algemeen. Niet dat dit een en al sentimenteel geblaat wordt, hoor, want afgelopen weekend waren Michiel en Céline (broer en schoonzus) bij mij op bezoek. En dat was in één woord supergezellig! (zie voor een impressie ook een deel van de foto's onder de tekst - de rest staat op facebook of is in het bezit van M&C).

Maar ik zal bij het begin beginnen: twee weken geleden gingen de eerste studenten terug naar huis. Vooral mijn Franse huisgenote Ana ga ik missen, al is er natuurlijk altijd Facebook en woont zij in Parijs en dat is maar zo'n 6 uurtjes rijden vanaf Nederland, dus we gaan er vanuit dat we elkaar zeker terugzien in Europa. Het laatste weekend van het semester stond grotendeels in het teken van feesten, feesten en nog eens feesten. Op mij en Greg na dan: wij hadden die maandag erop nog een tentamen te gaan, dus wij hebben het iets rustiger aan moeten doen.

Daarover gesproken: ik mag mezelf nu officieel een "Straight A student" noemen, want ik heb alleen maar A's (GPA van 4.0) op mijn cijferlijst staan. Niet dat daar later verder nog een hond naar kijkt, maar vond het toch leuk om even te melden. Vooral omdat ik me echt niet kapot heb moeten werken en studeren om dat resultaat te halen ;)

Dan nu het familiebezoek: Michiel en Céline kwamen donderdagmiddag aan op Dulles. En warempel, het sneeuwde die dag volop in DC! Dat is extreem zeldzaam voor deze tijd van het jaar, schijnt, maar ik vond het wel een leuk cadeautje. De stad is namelijk erg mooi onder zo'n witte deken. Afijn, dat hoef ik jullie daar in Nederland niet te vertellen, want jullie hebben de laatste tijd meer sneeuwval te verduren gehad dan jullie lief is :D

Ondanks de sneeuw hadden M&C geen vertraging en haalde ik ze 's avonds rond achten op Union Station op om ze mee te nemen naar The Eatery voor een van de beste hamburgers in DC en omstreken. Daarna nog een biertje of twee genuttigd in een nabijgelegen bar (waar het even duurde voor we de uitsmijter hadden overtuigd dat Céline toch écht ouder is dan 21 - ik kan het niet vaak genoeg zeggen: ga je uit in DC, neem altijd je ID (=paspoort, rijbewijs telt niet!) mee) en vervolgens snel naar bed om wat slaap in te halen.

De volgende dag zijn we vroeg begonnen en hebben de complete Mall, inclusief Washington Monument en later ook the White House voor onze rekening genomen. Hebben te voet (fietsen is geen doen in de sneeuw) zeker een kilometer of 15 afgelegd. Was best pittig, vooral de wandeling naar Jefferson Memorial, maar het weer was fantastisch, dus dat maakte veel goed. 's Avonds tapas gegeten in Chinatown, waar Bas en Manon tijdens hun stopover op Dulles eigenlijk ook naartoe hadden willen komen, maar zij hadden wel degelijk last van de sneeuw en liepen zoveel vertraging op dat het niet meer haalbaar was. Jammer, maar gezien de vrolijke smsjes die ze naar Céline stuurden, waren de hamburgers op het vliegveld ook goed binnen te houden.

Zaterdag hebben we de hele ochtend in het Newseum rondgelopen en zijn we 's middags naar Pentagon City en daarna naar Pentagon Memorial gegaan. 's Avonds eten bij de Italiaan in Georgetown en daarna lekker stappen in Third Edition, waar vooral Michiel even moest wennen aan het promiscue gedrag van de (met name) vrouwelijke gasten. Ogen als schoteltjes, echt waar! :D Maar ik snap het wel. Ana en ik moesten er in het begin ook ontzettend aan wennen. Het gaat er hier nou eenmaal heel anders aan toe. Cultuurverschilletje tussen de VS en Europa, denk ik...

Zondag eerst een beetje uitgeslapen, daarna naar het Capitool (incl. de grote kerstboom, uit Wyoming dit jaar), Supreme Court en Library of Congress gelopen voor we in de National Archives de Constitution en Declaration of Independence hebben bewonderd. Daarna voor een welverdiende borrel en tater tots (lokale delicatesse, maar zijn in feite gewoon gefrituurde aardappelkroketjes) teruggelopen naar mijn stamkroeg Union Pub.

De volgende ochtend heb ik nog ontbeten in het hotel van M&C, maar daarna was het alweer tijd om afscheid te nemen. Zij gingen door naar het warme Mexico en ik bleef achter in het koude DC. Heb die maandag nog veel gedaan in ons huis (was doen, schoonmaken, koffer inpakken), dus ik had eigenlijk niet eens door dat ik de allerlaatste was die de volgende dag zou vertrekken haha.

Dat was gisteren. Sleutel ingeleverd en mijn zware koffer de trap afgesleurd (zal mij benieuwen of ik het deze keer wel bij 25 kilo heb kunnen houden) en voor het laatst richting Union Station gelopen om de metro te pakken naar Metro Center. Want sinds gisteren verblijf ik namelijk in een hostel downtown. Prima alternatief, al mis ik mijn vertrouwde huisgenoten best wel. Maar blijkbaar is er met de kerst best veel te doen, dus ben in ieder geval niet alleen (de welbekende Andre Hazes-plaat kan in de kast blijven ;) ). En het is maar voor een weekje, want a.s. maandag pak ik ein-de-lijk de bus naar de stad waar ik al mijn hele leven (klinkt een beetje dramatisch, maar het is wel zo) een keer naartoe wil: New York, New York!

Mxx

P.S. Noortje en Anouk: vanaf hier alvast heeeeeeeel erg gefeliciteerd met jullie verjaardag. Zal aan jullie denken overmorgen en maak er wat moois van!

  • 22 December 2010 - 20:10

    Frits:

    Omzien in verwondering en dóór naar vóór is het devies. Doe ik al meer dan 60 jaar. Echt gave foto's; daar was ik graag bij geweest. Maar allez, over een maandje zit alles weer in polderland. Dat gaan we vieren. We mailen... X

  • 22 December 2010 - 20:27

    Nouk:

    Nichie,
    Dank voor de lieve felicitatie en ik hoop dat je laatste daagjes in the USA -op z'n NY's- fabulous zullen zijn!
    Ik ben erg benieuwd naar alle verhalen, foto's en gewoon weer lekker bijkletsen. Kerst vieren we zoals vanouds met z'n9-en, Noor Thomas, onze beider ouders en Tijn en ik en Marit.Maar we zullen aan je denken en zeker op oudjaar als jij op Times Square staat....
    Dikke kus en spreek je snel!

  • 22 December 2010 - 20:42

    Nicole:

    Dag meissie,
    Leuke foto's.
    Geniet van je laatste dagen in DC en wie weet kom je er nog eens.
    Wij hebben meer sneeuw, maar jullie een mooier uitzicht vanaf the Monument.
    Tot mails.

  • 22 December 2010 - 23:15

    Michiel En Céline:

    He meissie!!

    Was top in DC! Veel plezier in NYC en al die andere winterse plekjes in de US. Wij zijn inmiddels al redelijk gewend aan het mooie weer en die kleine Mexicanen (hier moet je dus helemaal niet heen gaan als je niet de langste wil zijn) :)!

    Wij gaan morgen naar Cozumel, strand en een beetje scuba wellicht.....

    Kus!!!!

  • 23 December 2010 - 08:28

    Monique Roering:

    Woehoe straight A student, goed hoor!!!

    Tjongejonge wat is de tijd omgevlogen...

    Veel plezier nog met je sightseeing en fijne kerst daar!

    x Mo

  • 23 December 2010 - 10:35

    Noortje:

    Yo Nichie,
    vanuit een koud en ijzelig NL: dank voor de felicitaties! hier same old.. laatste daagjes werken voor de kerst en dan aan de kalkoen.. je houdt het vast nog wel even uit daar! hele fijne dagen en een prachtig uiteinde in de city that never sleeps.. Volgens NOuk moet je een burger doen bij TGI-Fridays. het is ons niet gelukg toen we in NY waren in okt, dus aan jou om me te vertellen of dat klopt! Tot in 2011.. Liefs van je nichie

  • 23 December 2010 - 10:36

    Noortje :

    oja en straight A student..
    stuudje.. ;-)

  • 29 December 2010 - 15:39

    Margaux:

    Hoi Marieke,
    ik ben margaux en ik ga per 10 februari naar Washington om stage te lopen bij de ambassade. Weet jij waar je het beste kunt wonen en/of heb jij nog ideeen voor huisvesting?
    Groetjes !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Half augustus ga ik een half jaar naar de VS. De eerste 4 maanden verblijf ik voor studie en een stage in Washington DC. Daarna wil ik door een korte rondreis aan de oostkust van de VS het land nog wat beter leren kennen.

Actief sinds 06 Aug. 2010
Verslag gelezen: 1368
Totaal aantal bezoekers 25819

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2010 - 07 Januari 2011

Marieke naar DC

Landen bezocht: