Dus toch New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marieke Leijnen - WaarBenJij.nu Dus toch New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marieke Leijnen - WaarBenJij.nu

Dus toch New York

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

03 December 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Tis weer tijd voor een update. Het is vandaag mijn laatste dag bij Slate.com. Heb versgebakken koekjes voor mijn collega's meegenomen, vinden ze hier - behalve heel aardig - ook best raar. Blijkbaar is er voor interns in de VS geen "laatste dag = trakteren"-traditie zoals dat in Nederland vaak wel het geval is.

Er zijn momenteel (recessie, zucht) geen vacatures bij Slate, maar ik heb dinsdag uitgebreid geluncht met mijn supervisor Hanna Rosin (blijkbaar een heel beroemde journalist hier aan de oostkust, ontdekte ik ook pas een week of twee geleden) en nu blijkt dat haar achterbuurvrouw een Nederlandse journaliste is die vanuit DC schrijft voor de NRC. Die heb ik na een voorzetje van Hanna dus ook maar even een mailtje gestuurd en dat was ok: moet haar na het weekend even bellen om een afspraak te maken. Fingers crossed zullen we maar zeggen...

Vorige week was het hier Thanksgiving break - bijna iedereen van 305 en 307 Mass was teruggevlogen naar familie e.d., op mij en Shannan na. We hebben het huis een weekend voor onszelf gehad (oh, wat was het schoon en opgeruimd): fijn aan de ene kant, maar ook best wel stil zonder onze luidruchtige mannen. Verder hebben we zelf niet echt traditioneel Thanksgiving kunnen vieren - we konden geen gevulde kalkoen maken, omdat een vd schoonmaaksters onze oven gesloopt had grrrr - maar het was wel gezellig. Onder deze blog staan wat foto's van een kort uitstapje naar de Botanic Garden, waar momenteel een expeditie te zien is van beroemde gebouwen op de Mall en van over de hele wereld, maar dan van hout. Klinkt suf, maar was stiekem best leuk. Al denk ik niet dat ik Michiel en Céline daarmee naartoe zal nemen. We hebben maar 4 dagen en dan zijn er genoeg andere dingen die meer een bezoek waard zijn.

Wat kan ik nog meer vertellen? Oh ja, gisteren ben ik samen met wat andere studenten buiten in de vrieskou geïnterviewd voor een video over het Graduate Gateway Program die op de website van de universiteit en in sociale media zal worden geplaatst. Blijkbaar is het een enorme eer om door je Professor hiervoor te worden gevraagd, maar je mocht alleen maar positieve dingen zeggen (met een big smile op je kop).

Maar het was ondanks de kou best leuk om te doen. De producent, cameravrouw en haar assistenten (gezellig, twee van die jongens die een zonnescherm naast je hoofd houden - je voelt je net een filmster haha) waren heel blij met mij, omdat ik (zo zeiden ze) fotogeniek ben, goed de camera inkeek en mijn antwoorden er t.o.v. sommige anderen redelijk vloeiend uitkwamen (voor een internationale student dan, he, dat Hollandse accent is behoorlijk hardnekkig, hoewel ik blijkbaar de enige ben die zich daaraan stoort). Hmmm... Misschien in de toekomst toch maar een carrière vóór de camera overwegen? ;)

Tot slot nog een berichtje n.a.v. de titel van deze blog (jullie denken al, wanneer begint ze erover). Ik heb namelijk definitief mijn reis geboekt. Ga een 11-daagse rondreis maken langs de east coast (het gebied waar ik het afgelopen half jaar heb doorgebracht), waarvan ik de meeste dagen in New York zijn, inclusief New Year's Eve op Times Square. Hoor van veel mensen dat dit leuk, maar ook enorm druk en vooral k-k-k-k-oud is. Maar goed: het is iets wat je in ieder geval één keer je leven gedaan moet hebben, dus dan kan ik dat weer van mijn lijstje schrappen.

Na New York volgen nog trips naar o.a. Boston, Philadelphia, Harvard, Princeton, Annapolis, Niagara Falls (3x brrrrrr) en - hilarisch genoeg - Washington D.C. Kom ik er toch nog eerder terug dan verwacht...

MariekeXx

P.S. Als alles goed gaat vlieg ik in de avond van 6 januari in ieder geval weer (for the time being) terug naar Nederland.

  • 03 December 2010 - 19:05

    Monique:

    Dag Marieke,

    Leuk om weer eens wat van je te lezen en echt een goed, goed idee om er nog een aantal dagen aan te plakken. Wij vinden NY super en ik hoop ooit, ooit ook eens op New Year's Eve op Times Square te staan, maar ik zal wel moeten opschieten, vrees ik. Ervaar jij het dus maar voor Arno en mij.

    Wij wensen jou in elk geval een goede laatste maand in good, old USA: fijne kerstdagen, een prima reis en, last but not least, een geweldige New Year's Eve. En verder zullen we blij zijn je terug te zien en je verhalen te horen. Geniet nog even lekker in een van onze favoriete landen!

    Groetjes, ook van Arno,
    je tante.

  • 03 December 2010 - 19:37

    Jeroen De Goeij:

    Hey M., volgens mij heb je een toptijd gehad daar. Heel goed. Als die journaliste Margriet Oostveen is, dan schrijft ze geweldige stukken. Mijn favoriete teksten in de verder oersaaie bijlage van NRC (Tja, zit zelf toch vast naar NRC Next he). Have fun you. Jeroen

  • 03 December 2010 - 21:51

    Michiel:

    Hallo Zussie!!

    Jaja, ook voor ons is het aftellen begonnen.... Dat wordt lachen! Als ik van Manon en Bas wat hoor, laat ik het je meteen weten! NY = cool!!!

    Check vooral the village en chinatown: erg leuke wijken. Verder zijn er een restaurants waar je voor moet reserveren, maar eentje die zeker de moeite waard: Restaurant Megu in Tribecka... Neem je wel een vette portemonnee mee? ;)

    Groeten en dus tot heel snel al eigenlijk..... Kus, Michiel

  • 06 December 2010 - 13:16

    Manon:

    Ha Marieke!

    Ja, wij gaan ook meeten in DC! Wat een mega toeval.... Echt heel erg grappig! Heb afgelopen zaterdag aan Michiel al doorgegeven, maar wij zijn ook 8 uur in Washington. Perfect om even ergens tapas te eten!

    Hilarisch...

    We zien elkaar dus over anderhalve week! Heel gezellig...

    Liefs, Manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Half augustus ga ik een half jaar naar de VS. De eerste 4 maanden verblijf ik voor studie en een stage in Washington DC. Daarna wil ik door een korte rondreis aan de oostkust van de VS het land nog wat beter leren kennen.

Actief sinds 06 Aug. 2010
Verslag gelezen: 595
Totaal aantal bezoekers 25824

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2010 - 07 Januari 2011

Marieke naar DC

Landen bezocht: