Familiebezoek, Jon Stewart Rally en Halloween - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marieke Leijnen - WaarBenJij.nu Familiebezoek, Jon Stewart Rally en Halloween - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marieke Leijnen - WaarBenJij.nu

Familiebezoek, Jon Stewart Rally en Halloween

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

06 November 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Heb al een tijdje niets van me laten horen, sorry, maar de tijd hier gaat zo snel en tijd om uit gebreid te bloggen is er dan ook niet vaak. Maar goed, nu eindelijk weer even een update (heb dan ook gelijk een stuk meer te vertellen, maar ik zal het zo kort mogelijk proberen te houden ;) ).

Twee weken geleden kwamen mijn ouders vijf dagen op bezoek in DC (zie gedeelte v/d foto's hieronder). Erg fijn, vooral omdat zij een groot deel van mijn wintergarderobe meenamen en het hier nu ook écht begint af te koelen (pap, mam, volgens mij hebben jullie de laatste stuiptrekkingen van een prachtige Indian Summer meegemaakt, want het vriest hier 's nachts al aan de grond). Maar ik vond het natuurlijk ook vooral leuk om ze aan 'mijn' stad te kunnen voorstellen.

Tussen de colleges en stagedagen door hebben we samen zoveel mogelijk dingen bezocht (Mall, White House, Musea, Library of Congress), maar ik heb ze ook kennis laten maken met de typische Amerikaanse cuisine. Dat wil zeggen: hamburgers (jawel) en cupcakes! Dinsdagavond hebben we als afsluiter de musical Hair in het Opera House van het Kennedy Center gezien en toen was het alweer woensdag en gingen ze terug naar huis. Naar wat ik gehoord heb geen ernstige vertragingen of oponthoud op het vliegveld, dus dat was fijn.

Dan door naar afgelopen weekend: de Rally to Restore Sanity van Jon Stewart (en Stephen Colbert). Die was... best leuk en vooral druk. Wat een mensenmassa! Naar mijn idee was het er veel drukker dan tijdens de Glenn Beck rally van eind augustus, maar het blijft moeilijk inschatten hoeveel mensen er nou precies waren. Ik was erbij, alleen stond ik niet op het gras voor het Capitool zelf. De politie liet niemand meer door, dus toen zijn we als groep maar rond de Mall gaan scharrelen. Het was af en toe behoorlijk beklemmend, maar de sfeer gemoedelijk en ik heb me kapot gelachen om sommige leuzen op de spandoeken. Was alleen mijn camera vergeten, dus helaas hiervan geen foto's...

Vorig weekend was het natuurlijk ook Halloween. Erg leuk om dat Amerikaanse feestje eens van dichtbij mee te maken. Ja ja, ik weet dat er in Nederland op de 31ste ook veel Halloween parties zijn, maar dit was toch echt anders. Wederom verwijs ik nog maar even naar de foto's hieronder. Mijn (gebrek aan) kostuum zal ik nog even kort toelichten: ik was aan de late kant en kon nergens iets leuks vinden. Daarbij wilde ik er niet al teveel geld aan uitgeven (beetje leuke outfit kost al snel 50 dollar), dus daarom besloot ik de enige galajurk die ik bij me heb aan te trekken en daar wat accessoires (foute handschoenen, sluier, donkere make up) bij te zoeken.

Het resultaat was dat ik als een 'mourning widow' (niet zelf bedacht, was idee van mijn huisgenoten) op pad ging. Beetje jammer alleen dat mijn sluier ergens in Georgetown (denk ik) achter een paar engelvleugeltjes bleef hangen en ik dat pas in de taxi naar Adams Morgan doorhad. Mocht de pret verder niet drukken natuurlijk, maar die sluier maakte mijn outfit - het blijft lastig als je steeds moet uitleggen hoe je verkleed bent. Daar had Katie totaal geen last van. Met haar rode jas, opgestoken haar en foute bril wist iedereen meteen dat ze Sarah Palin was (tja, het blijft DC he).

Over politiek gesproken: dinsdag was het de dag van de midterms. Republikeinen hebben het goed gedaan (zoals verwacht), maar toch bleef de totale slachtpartij (zoals aangekondigd door Fox) uit. De Democraten behouden de meerderheid in de Senaat en dat doet mij, als liberale Hollander, natuurlijk goed.

Wat ook nog leuk om te melden is: maandag ga ik met mijn klas naar het Pentagon en dinsdag (tadadadadaaaa) krijgen we een rondleiding door the White House. Nu maar hopen dat Barack thuis is...

MariekeXx

P.S. Hoop dat verder alles goed gaat bij jullie in NL. En aan mijn oud-collega's van Vdbj: gefeliciteerd met de nominaties voor lancering van het jaar. Ik ben natuurlijk vooral trots op Werkblad, maar toch: mooie prestatie. Hoop dat jullie winnen!

  • 06 November 2010 - 23:29

    Céline:

    Schoonzussie!!! Briljant hè, Halloween! Doe Barack de groeten en...zeg maar dat wij binnenkort ook even op de thee komen!! Dan mag je van ons ook van die fijne toeristenfoto's maken! :) Dikke kus!

  • 07 November 2010 - 08:50

    Marieke:

    Hi meis, klinkt weer goed allemaal! En nu heb je in ieder geval de hotspots van DC allemaal gezien, scheelt een hoop gestress op je laatste dag ;-) Maar gelukkig is het nog niet zover! Veel plezier de komende week en doe Barack de groeten van me ;-)

    xx

  • 07 November 2010 - 10:30

    Elske:

    De enige galajurk die je bij je had...? Die zit bij mij niet standaard in m'n garderobe. Een carnavalspak daarentegen :P.

    Ik heb inderdaad ook vol interesse de verkiezingen gevolgd en was blij dat de Democraten de meerderheid in de senaat behouden. Hier in NL wordt de vergelijking met Reagan en Clinton gemaakt die ook na 2 jaar een groot verlies hebben geleden, maar toch bekend staan als de betere presidenten van de US.

    Blijf vooral genieten!

  • 07 November 2010 - 11:23

    Nicole:

    Hai Lieverd,
    Maar goed dat wij die muts en die dikke sjaal meegenomen hebben, waarschijnlijk heb je die spullen dan snel nodig. 't Was gezellig bij jou in DC. Wij vonden de Amerikanen ongelooflijk beleefd en aardig; 't was weer wennen hier in Holland. Ik geniet nog van de foto's. De verkiezingen zijn hier op de tv breed uitgemeten, met veel commentaar van Bos van Rosenthal. Nou meid, op naar de winter.
    Tot skyps,
    Nicole.

  • 07 November 2010 - 12:31

    Fritzl:

    Dochterken,

    Wat een compromitterende foto´s toch weer... een sociaal/democraat (dat is in de USA een scheldwoord)in de buurt van al die neofascistische gebouwen en dan ook nog met een glimlach poserend bij het Witte Huis... ach, ach. Maar DC is wel een stad om nog eens naar terug te gaan. Wie weet.
    Van Halloween heb ik begrepen dat dat bij ons carnaval heet. Wel leuk, maar dan bij ons, op de zondagmiddag in het zuiden... Over zondagmiddag gesproken, vanavond skypen we...X

  • 08 November 2010 - 15:00

    Noortje :

    ha nichie.. halloween ziet er allemaal wel gezellig uit daar en hoorde ook dat het bezoek van je ouders erg geslaagd is geweest! Mooie foto's! Heb een stukje van de hype van verkiezingen en Amerikaanse carnaval meegekregen want Thomas en ik zijn in de herfstvakantie in NY-city geweest.. het blijft een leuk land hoor.. hou je taai en alaaf xx nichie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Half augustus ga ik een half jaar naar de VS. De eerste 4 maanden verblijf ik voor studie en een stage in Washington DC. Daarna wil ik door een korte rondreis aan de oostkust van de VS het land nog wat beter leren kennen.

Actief sinds 06 Aug. 2010
Verslag gelezen: 588
Totaal aantal bezoekers 25820

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2010 - 07 Januari 2011

Marieke naar DC

Landen bezocht: